24/11/2017
סרטים חדשים בספרייה
חדשים בלו-ריי
חדשים מתרוגמים
הוצאות מחודשות
סרטים ישראלים חדשים
הסרטים המבוקשים
אלבומים חדשים LP/CD
  1. King Gizzard
  2. Robert Plant
  3. Richard Dawson
  4. Jeff Lynne's ELO
  5. דודו טסה
חדשים בג'אז באוזן
  1. James Blood Ulmer
  2. Joe Henderson
  3. Ambrose Akinmusire
  4. Blue Note All-Stars
  5. Kamasi Washington
  • שתפו בפייסבוק
  • שתפו בטוויטר

כוחו של הגוף
נערה עם קעקוע דרקון הוא דרמת מתח המתארגנת סביב סיפור ההיעלמות של נערה, אך הוא גם מטפל באירוטיקה שבמציצנות, גילוי עריות ויחסים משפחתיים. סרט החודש של האוזן השלישית

נערה עם קעקוע דרקון המבוסס על רב מכר שבדי הוא על פניו מותחן מהסוג המוכר אך האהוב, כזה שכמעט כל אחד נתקל בו בעבר, אך ישמח לפגוש בו שוב.

במרכז הסרט שביים
נילס אורדן אופלב הדני (אל דאגה, דיוויד פינצ'ר מתכנן רימייק ל-2012, עם קאריי מאליגן ודניאל קרייג), היעלמותה של הנערה הארייט כ-40 שנה לפני אירועי הסרט, וניסיונות דודה האוהב לגלות מה עלה בגורלה. לשם כך הוא שוכר את שירותיו של העיתונאי המוערך מיקאל בלומקוויסט (מיקאל ניקוויסט) שהתפרסם בעקבות כתבה שעשה על טייקון מקומי, שתבע אותו לדין על כך.

בלומקוויסט פוגש בליסבת' (נומי ראפייס), האקרית צעירה ומרדנית בעלת עבר אפל שמגלה עניין בהיעלמות הנערה ובבלומקוויסט עצמו, והשניים חוברים כדי לפתור את התעלומה המסתעפת לאורך השושלת המשפחתית של הנערה ודודה.

הסרט בנוי כדרמת מתח המתארגנת סביב סיפור ההיעלמות, חקירת המשפחה והמעקב אחר הרמזים השונים, אך הוא גם מטפל באופן נוקב ומרתק בסוגיות כמו האירוטיקה שבמציצנות, גילוי עריות והמורכבות שביחסים משפחתיים בכלל. לאורך החקירה שלו מגלה בלומקוויסט את העניין המיני שעוררה הארייט בקרב המשפחה והקהילה, ודמותה מקבלת בהדרגה אופי מיתי. המיתיזציה סביב חייה והיעלמותה הופכת לאובססיה של כל הדמויות, ואף של הסרט עצמו, שהולך ומאדיר את הפולחן סביבה באופן סמוי.

הפיתול של הסרט ממותחן לדרמה אפלה בעלת גוון מיסטי מזכיר את המהלך של סדרת הטלוויזיה טווין פיקס, שגם מציגה דמות של נערה יפהפייה שנרצחה בנסיבות מסתוריות, ומתארת את חקירתו של סוכן המגיע מחוץ למעגל הקהילתי ומגלה את האירוטיקה שבנערה, אשר סחפה את העיירה כולה וכעת הולכת ודבקה גם בו. הדמיון בין שתי היצירות מגיע לשיא בנקודת השקה משותפת – תמונת הנערה רגע לפני הירצחה, ניצבת על מזבח הקהילה. בטווין פיקס תמונתה של לורה פאלמר עומדת בתוך ארון הגביעים השקוף של התיכון בו למדה, ובנערה עם קעקוע דרקון, תמונתה של הארייט ניצבת בביתו של הדוד. שתי התמונות, שני הדימויים המושלמים הללו של יופי נצחי שנקטע ללא כל הסבר, הופכים להיות מושא של תשוקה אובססיבית המרתק את החוקרים, אשר הולכים ונשבים בדימוי.

מערכת היחסים שנרקמת בין בלומקוויסט לליסבת' הופכת בהדרגה לרוויה באירוטיקה של הארייט, אך גם בזו של ליסבת', שקעקועיה הרבים המכסים אזורים נרחבים בגופה הופכים אותה לחושית וחושנית יותר, ובעלת חשק מיני מפתיע, למרות התדמית הקרה והמרוחקת שהיא עוטה על עצמה.
בניגוד לטווין פיקס, אשר מערער באופן גלוי למדי את גבולות הסדר הטוב והמהוגן דרך עיסוק ייחודי וישיר בטאבואים, נערה עושה זאת לסירוגין באופן בוטה וכמעט בנאלי, ובאופן סמוי ועדין.

במקביל לקו העלילה הברור של הסרט שנוגע בסודות משפחתיים הרוחשים מתחת לפני השטח, הסרט מגלה מהו האפקט העקיף שדרמות גדולות יכולות לייצר: סיפור השושלת המשפחתית של הארייט, סיפורה האישי של ליסבת' וחקירתו של בלומקוויסט חוצים את המסגרת הנרטיבית הפשוטה והופכים לכוח אירוטי גולמי שמוביל את שני הגיבורים ואת הצופים לתוך מערבולת שקטה המתפרצת רק לעתים.

הסרט מקבל בהדרגה איכות גופנית, פיזית, ומתמלא בנוכחות של הגופים המאכלסים אותו, עם כל המטען והתשוקות שהם נושאים עמם. הסיפור שאנו נותרים עמו אפוא אינו רק של אירועים ואנשים מרוחקים, אלא גם של גופים חיים וקרובים. לא לחינם שם הסרט הוא נערה עם קעקוע דרקון.

דניאל ויצמן (08/07/10)

מותחן מוכר ואהוב
מציצנות, גילוי עריות
גוון מיסטי כמו בטווין פיקס 
חושית וחושנית
מערבולת שקטה, אבל